Daglig leder i KIL Ishockey, Kim Deinoff.
Daglig leder i KIL Ishockey, Kim Deinoff.

KIL Ishockey lei av å vente på is-svar

Det har fått daglig leder Kim Deinoff til å sende en purring på tidligere purring med spørsmål om hva kommunen har tenkt å gjøre med driftssikkerheten i Kongshallen.

Publisert Sist oppdatert

Det var i februar i år at KIL Ishockey ble informert i møte med kommunen at det ikke ville bli tilsatt noen i stillingen som driftsoperatør i byens ishall. Det skulle spares penger. Reaksjonene lot ikke vente på seg.

Etter dette inngikk kommunen en avtale med firmaet Kulde- og varmepumpeteknikk på Skarnes dersom det skulle oppstå driftsproblemer med kjøleanlegget i hallen. Det sikret beredskapen rundt islegging i hallen.

Men hockey-ledelsen var langt mindre fornøyd med avtalen for hallens ismaskin. Den sikkerheten skulle ivaretas av et firma i Sande i Vestfold, to timers kjøreavstand fra ismaskinen på Gjemselund.

En løsning KIL Ishockey mener ikke er holdbar, og viser til at løsningen ikke gir noen beredskap i helgene når klubben får besøk av klubber fra andre steder av landet.

Klubben viser til at den risikerer å måtte betale gjestende lags reisekostnader dersom noe skjer i hallen, og at det ikke finnes noen som kan reparere feil.

Daglig leder Kim Deinoff og klubbens styreleder Tove Gulbrandsen tok dette opp i brev til kommunen i september, og ba om svar på hva kommunen som eier av ishallen ville gjøre med problemene.

Dette brevet ga intet svar og en purring ble derfor sendt 17. november. En uke senere, 24. november, har KIL ishockey foretatt en ny henvendelse med purring på siste purring, fortsatt med undring på hva kommunen mener bør skje.

Powered by Labrador CMS