PROPERFANS LANSERES KLOKKA 20 I KVELD:

CEO Håkon Ellingsen med kollegaer i Properfans. Fra venstre chief web officer Martijn Vermeulen, chief tech officer Jonas Bergaas, backend utvikler Luuk Tap og head of creative growth Heike Zetterstrøm. Styreformann i selskapet Stein Ole Larsen bakerst.

– Det største fra de dype skoger

Klokka 20 i kveld begynner gründer-eventyret for alvor. 200 influensere står klare. Målet er ti millioner brukere innen et år.

Publisert Sist oppdatert

Designere og programmere har jobbet døgnet rundt den siste tiden. Rett etter klokka 18 i kveld, søndag, var det jubel i EPA-byggets andre etasje i Kongsvinger. Da kom den endelige bekreftelsen på at alt er klart: Properfans.com lanseres klokka 20.00.

– 200 av Norges største influensere vil da starte å bruke og promotere plattformen, forteller Håkon Ellingsen (17).

Gründeren bak det som kan bli en stor nyhet innen sosiale medier, møter Mitt Kongsvinger sammen med sentrale folk i organisasjonen. 50 andre jobber fra hjemmekontorer over hele verden.

– Målet er ti millioner brukere innen et år, erklærer Ellingsen: - Vi tror det blir det største som noen sinne har kommet fra de dype skoger, smiler han.

– Når vet dere at dere har lykkes?

– Om noen måneder, svarer han.

Properfans er en digital plattform for deling av innhold, som bilder og filmer. Plattformen skal være «ren» i den forstand at den er fri for seksuelt og voldelig innhold. Derav navnet. Konkurrentene er mange og store. Ellingsen bekrefter at timillioners-målet betinger internasjonal utbredelse.

– Vi begynner i Norge. Videre er planen å lansere i de skandinaviske landene, et av gangen.

– Hvordan styrer dere unna støtende innhold?

– Ved å ha folk som administrerer innholdet. Når det dukker opp noe, vil det bli fjernet, lover han.

Les mer om prosjektet her.

Powered by Labrador CMS