PROPERFANS LANSERES KLOKKA 20 I KVELD:
CEO Håkon Ellingsen med kollegaer i Properfans. Fra venstre chief web officer Martijn Vermeulen, chief tech officer Jonas Bergaas, backend utvikler Luuk Tap og head of creative growth Heike Zetterstrøm. Styreformann i selskapet Stein Ole Larsen bakerst.
Foto: Audun Bårdseth
– Det største fra de dype skoger
Klokka 20 i kveld begynner gründer-eventyret for alvor. 200 influensere står klare. Målet er ti millioner brukere innen et år.
Designere og programmere har jobbet døgnet rundt den siste tiden. Rett etter klokka 18 i kveld, søndag, var det jubel i EPA-byggets andre etasje i Kongsvinger. Da kom den endelige bekreftelsen på at alt er klart: Properfans.com lanseres klokka 20.00.
– 200 av Norges største influensere vil da starte å bruke og promotere plattformen, forteller Håkon Ellingsen (17).
Gründeren bak det som kan bli en stor nyhet innen sosiale medier, møter Mitt Kongsvinger sammen med sentrale folk i organisasjonen. 50 andre jobber fra hjemmekontorer over hele verden.
– Målet er ti millioner brukere innen et år, erklærer Ellingsen: - Vi tror det blir det største som noen sinne har kommet fra de dype skoger, smiler han.
– Når vet dere at dere har lykkes?
– Om noen måneder, svarer han.
Properfans er en digital plattform for deling av innhold, som bilder og filmer. Plattformen skal være «ren» i den forstand at den er fri for seksuelt og voldelig innhold. Derav navnet. Konkurrentene er mange og store. Ellingsen bekrefter at timillioners-målet betinger internasjonal utbredelse.
– Vi begynner i Norge. Videre er planen å lansere i de skandinaviske landene, et av gangen.
– Hvordan styrer dere unna støtende innhold?
– Ved å ha folk som administrerer innholdet. Når det dukker opp noe, vil det bli fjernet, lover han.
Les mer om prosjektet her.